مقالات

  • 1117
  • شنبه 06 اردیبهشت 1399
  • 1182
مقایسه شیلنگ های استادارد و غیر استاندارد

شیلنگ های استاندارد و غیر استاندارد

مقایسه شیلنگ های استادارد و غیر استاندارد

اهمیت استفاده از شیلنگ های استاندارد هنگام نصب آبگرمکن و پکیج شوفاژ دیواری

مقایسه شیلنگ های استاندارد و غیر استاندارد 

به طور کلی استفاده از محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت در تاسیسات می تواند ریسک بروز خرابی و خسارت در پروژه ها افزایس دهد .
محصولات شرکت های  شیلان و کهن با داشتن انواع استاندارد های داخلی و خارجی معتبر و به روز جهان تضمین کننده کیفیت و امنیت بالای پروژه می باشد .
برخی از ویژگی ها و تفاوت های شیلنگ های استاندارد و با کیفیت با محصولات تقلبی عبارتند از : 
1-    اتصالات استفاده شده در محصولات شرکت های شیلان و کهن از برنج با آبکاری نیکل می باشد و اتصالات دارای وزن ، ضخامت و استحکام لازم می باشد . در حالی که در محصولات مشابه و فیک ( تقلبی ) اتصالات از برنج با سرب بالا و وزن و استحکام کمتری برخوردارند که خیلی از مواقع در هنگام بستن هم این تفاوت ها نمایان می شود .
2-    قطعه داخی شیلنگ های استاندارد از برنج مرغوب با واشر EPDM  می یاشد . در صورتی که اکثر شیلنگ های تقلبی از برنج نامرغوب استفاده می کنند .
3-    روکش شیلنگ های استاندارد از الیاف بافته شده ضدزنگ با استیل 304 ضد رسوب و مغناطیس می باشد . در صورتی که شیلنگ های غیر استاندارد از الیاف بافته شده با آلومینیوم گالوانیزه شده و یا استیل ضعیف استفاده می شود که در برابر گشتاور و خورندگی مقاومت بسیار کمی دارند .
4-    مهمترین قطعه استفاده شده در شیلنگ های پکیجی و آبگرمکنی تیوب داخل شیلنگ است که در شیلنگ های استاندارد شرکت های شیلان و کهن این تیوب از جنس غیر قابل ترکیب و بدون رسوب گذاری و ضد باکتری و مقاوم در برابر تغییرات جوی و دمایی می باشد . در صورتی که این قطعه در شیلنگ های غیر استاندارد از جنس لاستیک ناخالص به همراه سرب و آرسنیک می باشد که عاملی سرطان زا با بوی تند است و همچنین محل مناسبی برای رسوب گذاری و پرورش انواع قارچ و باکتری می باشد . 
ساختمان تاسیسات (بوتان ) به عنوان نماینده فروش شرکت های شیلان و کهن همواره بر این باور است که کیفیت رمز ماندگاری است ، هر چند سود کمتر ولی با فروش بیشتر و کالای استاندارد ایرانی می خواهد به سهم خود گامی در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی و افزایش کیفیت این محصولات در بازار تاسیسات بردارد . ان شاالله .