مقالات

  • 1119
  • چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
  • 878
چرا آبگرمکن های دیواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

چرا آبگرمکن های دیواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

در اینجا نگاهی به پیدایش آبگرمکن ، و پس از آن آبگرمکن های دیواری می اندازیم .

چرا آبگرمکن های بوتان در کشور در سطح زیاد و با اقبال عمومی گسترده استفاده می شود ؟ 
به طور کلی قبل از اینکه پکیج های شوفاژ دیواری و زمینی به شکل امروز جای خودشان را در آپارتمان های امروزی باز کنند ، معمولا آبگرم ساختمان ها از طریق آبگرمکن هایی تامین می شد که ابتدا بیشتر به صورت گالن های بزرگی بودند که معمولا فضای زیادی را هم اشغال می کردند این گالن های بزرگ به دو صورت نفتی و گازی ارائه می شدند که نسبت به وسایل گازسوز امروزی مصرف گاز بیشتری هم داشتند و اتلاف انرژی هم در آنها بالا بود . سوراخ شدن مخزن نگهداری آب ، بعد از مدتی استفاده ، هم از معایب آنها بود .
خیلی زود با پی بردن افراد به ارزش انرژی کم کم این آبگرمکن ها از سبد کالایی خانوارها حذف شد . البته نه به صورت صد در صد ، آبگرمکن های دیواری با بازدهی (راندمان)  بالاتر و اشغال جای کمتر و ظاهری شکیل تر جای این آبگرمکن های گالنی (مخزن دار ) بزرگ را گرفتند . 
به طوری که امروزه کمتر آپارتمانی را می توان دید که از آبگرمکن های گالنی استفاده کنند یا حداقل اینکه آپارتمان های که امروزه ساخته می شوند با توجه به قوانین نظام مهندسی از این گونه آبگرمکن ها استفاده کنند . 
حال با توجه به اینکه طبق آمار بیش از 90 درصد آبگرمکن های مورد استفاده امروزی از گروه آبگرمکن های دیواری است و البته در بین این آبگرمکن های دیواری ، سهم بوتان به تنهایی بیش از 80 درصد آبگرمکن های بازار می باشد ، ما ( ساختمان تاسیسات ) به عنوان نماینده فروش محصولات گروه صنعتی بوتان چند سطری در مورد تاریخچه این شرکت به خصوص در زمینه ی تولید آبگرمکن های دیواری و پیدایش آن توضیح می دهیم . 
( ادامه مطالب را در بخش تاریخچه آبگرمکن های بوتان بخوانید . )