مقالات

  • 1147
  • دوشنبه 27 مرداد 1399
  • 804
چگونه پکیج مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

چگونه پکیج مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

راهنمای خرید مناسب ترین پکیج


به طور کلی با توجه به کمبود پکیج در بازار و به تبع آن ، قیمت بالای آن و اینکه پکیج از سری لوازمی است که معمولا  افراد هر روز به آن قادر به تعویض آن نیستند ، لازم است که در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشیم تا بهترین انتخاب را انجام دهیم .
حال با این مقدمه ، این سوال پیش می آید که بهترین پکیج دارای چه استانداردها و ویژگی هایی باشد که در فصل سرما ، از گرمایش مطبوع آن لذت ببریم و در طول سال ، از آب گرم آن بدون قطع و وصل شدن و نوسان استفاده کنیم . امیدواریم که این مطلب به شما کمک کند تا مناسب ترین و بهترین پکیج را با توجه به شرایط محیطی و متراژ محیط نصب و ... تهیه کنید . 
مهمترین ویزگی های یک پکیج استاندارد که باید در هنگام خرید به آنها توجه داشت : 

1-    ظرفیت پکیج 
2-    فن دار یا بدون فن بودن پکیج 
3-    تک مبدل یا دو مبدی بودن پکیج 
4-    وضعیت سازه ( آپارتمان – ویلایی – دوبلکس - متراژ ساختمان ) 
5-    قیمت پکیج
6-    مسکونی یا تجاری بودن ساختمان 
7-    دمای منطقه ( گرمسیر یا سردسیر بودن منطقه ) 


چه پکیجی برای ما مناسب است ؟ 
به طور کلی برای این که بدانیم چه پکیجی برای ما مناسب است ، می توانیم از فرمول و توجه به طول ، عرض ، ارتفاع ، طبقه ... ظرفیت پکیج مورد نیاز را محاسبه و انتخاب کنیم . ولی برای پاسخ ساده به این سوال ، ما جدول زیر را به شما پیشنهاد می کنیم .

 

22kw  واحدهای تجاری و مسکونی تا 100 متر
24kw واحدهای تجاری و مسکونی 90 تا 150 متر
28kw واحدهای تجاری و مسکونی 150 تا 210 متر
32kw واحدهای تجاری و مسکونی 200 تا 300 متر
36kw   واحدهای تجاری و مسکونی 300 تا 350 متر

  

برای انتخاب پکیج فن دار یا بدون فن باید به محل نصب توجه کرد . در خصوص این موضوع به طور کامل در مقاله ای دیگر در همین سایت توضیح داده شده است . 

ولی به طور خلاصه می توان گفت ، اگر محل نصب پکیج در تراس باشد ، طول دودکش عمودی کمتر از سه متر یا بیشتر از 15 متر باشد  یا دودکش افقی داشته باشد ، طبقه آخر مجتمع مسکونی باشد ( زیر پشت بام ) و یا در واحدهای مسکونی یا ویلایی یک طبقه که طول دودکش کمتر از 3 متر است ، باید از پکیج فن دار استفاده کرد زیرا محفظه احتراق پکیج های فن دار بسته است ، به همین علت مقاومت پکیج را در مقابل بادهای شدید بالا می برد و باعث پرتاب گازهای حاصل از احتراق به فضای باز می شود . 
ولی اگر قرار است پکیج در داخل آپارتمان یا در محیطی که گازهای حاصل از احتراق به صورتی طبیعی بر اثر مکش دودکش خارج می شوند ( طول دودکش بیشتر از 3 متر و کمتر از 15 متر با قطر 15 سانتی متر باشد ) نصب شود ، و یا اگر پکیج دودکش افقی ناداشته باشد ، باید پکیج بدون فن را انتخاب کرد .


 در هنگام خرید پکیج به تک مبدل یا دو مبدل بودن پکیج نیز باید توجه کرد . البته در حال حاضر شاید بتوان گفت پکیج تک مبدل در بازار نیست یا به ندرت دیده می شود . 
تفاوت این دو مدل پکیج در این است که در مدل تک مبدل ، گرم کردن آب مصرفی و مدار گرمایش را یک مبدل انجام می دهد ولی در مدل دو مبدل ، هر کدام از مبدل ها وظیفه گرم کردن یکی از مدارها را دارند .
لازم به توضیح است که پکیج های دو مبدله دیرتر از پکیج های تک مبدله رسوب می گیرند . در مناطق دارای املاح زیاد آب ، پکیج های تک مبدله اصلا توصیه نمی شود .

 

موضوع دیگری که در هنگام خرید پکیج باید به آن توجه داشت ، وضعیت ساختمان و متراژ آن است . به عنوان مثال برای ساختمانی که سیستم لوله کشی آن از نوع گرمایش از کف است ، بعد از انتخاب ظرفیت پکیج با توجه به جدولی که قبلا در مورد آن توضیح داده شد ، بهتر است از پکیج های دیجیتال استفاده شود تا آنالوگ . چرا که قابلیت نصب ترموستات را دارند . پکیج های دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت کنترل دمای مورد نیاز برای گرمایش از کف را دارند . مثلا پکیج های خانواده Perla pro   یا Pavia  بوتان مناسب این نوع ساختمان ها می باشند . 
 

قیمت پکیج : به طور کلی امروزه به لطف پیشرفت تولیدکنندگان داخلی از جمله گروه صنعتی بوتان که از سال 1380 قرارداد همکاری با شرکت ریلو ایتالیا منعقد کرد ، پکیج های داخلی و مخصوصا گروه صنعتی بوتان با وارد کردن و استفاده از قطعات اروپایی توانسته اند ، پکیج های بسیار با کیفیتی به بازار عرضه کنند . به طوری که خود قابلیت رقابت با پکیج های اروپایی را دارند .
مصرف کننده داخلی می تواند با خرید این محصولات با خیالی آسوده تکنولوژی اروپایی را با قیمت مناسب داخلی تهیه و استفاده کند . در مقایسه با پکیج های وارداتی پکیج های بوتان از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند و قابل دسترس می باشند . 
همچنین به هیچ وجه لازم نیست مصرف کننده از پکیج های وارداتی با برندهای خارجی ، که عمدتا قیمت بالایی هم دارند ، استفاده کند . شایسته است که مصرف کننده عزیز قبل از توجه به قیمت بالای این نوع پکیج ها به قیمت متعادل و کیفیت مطلوب محصولات داخلی ، خصوصا بوتان،  به عنوان یکی از خوشنام های این صنعت اعتماد کند . چرا که قیمت بالا به تنهایی تضمین کننده کیفیت نمی باشد .